مهدی میامی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دستار کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

مهدی میامی (به انگلیسی: Mehdi Mayamey) هنرمند ایرانی، متولد 26 اردیبهشت 1332 در تهران است.

آقای مهدی میامی از نوجوانی در تئاتر فعالیت داشته و یکی از مؤسّسین گروه تئاتر کوچ است. وی علاوه بر بازیگری، دستیار کارگردان چند فیلم سینمایی و بازیگر نمایش مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی نیز بوده‌است.

مهدی میامی از ازدواج اول خود صاحب دو فرزند بنام‌های یاشار و مهیار می باشد، ایشان برای دومین بار 30 دی 1387 با دختر جوانی بنام آهو کاظمی ازدواج کرد خانم کاظمی فارغ التحصیل ادبیات نمایشی می باشد که اوایل سال 98 به کشور لهستان مهاجرت کرده است.

بازی در تئاتر را از سال 1342 به صورت جدی آغاز کرد و در ادامه از دهه پنجاه جذب سینما با بازی در فیلم قیامت عشق به کارگردانی هوشنگ حسامی شد. میامی یک تئاتری باسابقه است و یکی از مؤسّسین گروه تئاتری کوچ است. با حضور در فیلم کوتاه زندگی بهتری اولین تجربه جلوی دوربین خود را بدست آورد و در سال 1352 زمانی که 20 سال داشت با فیلم قیامت عشق وارده پرده سینما شد.

بعد از انقلاب از سال 1359 بازیگری را با تئاتر ادامه داد تا اینکه سال 1360 وقتی 28 ساله بود با فیلم جاده به سینما بازگشت و در سال 1362 نیز با سریال نوروزنامه وارد قاب تلویزیون شد. آقای میامی در بسیار از آثار شاخص تلویزیون همچون ولایت عشق در سال 1376، سریال شهریار در سال 1384، مدار صفر درجه در سال 86، ساختمان 85 و ستایش در سال 89 حضور موفقی داشته است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
mehdimayamey

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود