بهزاد رفیعی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده و کرارگدان، دستیار کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

بهزاد رفیعی (به انگلیسی: Behzad Rafiee) هنرمند ایرانی، متولد 3 اَمرداد 1341 در رشت است.

بآقای هزاد رفیعی، در فیلم سینمایی “سکوت رعنا” نخستین فیلم بلندش در جشنوارهٔ کودک “کیندرکینو ” آلمان به موفقیت چشم
گیری رسید. این فیلم فروش‌ترین فیلم بازار جشنوارهٔ برلین بوده است.

بهزاد رفیعی دستیار کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1341 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار بهزاد رفیعی می‌توان به فعالیت در فیلم محمد رسول الله، فیلم آواز گنجشک ها و فیلم بید مجنون اشاره کرد.

بهزاد رفیعی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1377 در 36 سالگی در فیلم رنگ خدا به کارگردانی مجید مجیدی به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم محمد رسول الله، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بهزاد رفیعی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حسین محجوب، محسن رمضانی، سلمه فیضی و الهام شریفی را تجربه کرد.

بهزاد رفیعی در سال 1393 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم بهزاد رفیعی در این سال، فعالیت در فیلم محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی بهزاد رفیعی فعالیت در فیلم محمد رسول الله بوده است. بهزاد رفیعی سال 1393 در 52 سالگی در فیلم محمد رسول الله به عنوان دستیار کارگردان فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. بهزاد رفیعی توانست با فعالیت در فیلم محمد رسول الله تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، مینا ساداتی و ساره بیات توانست سطح کاری او را متحول کند.

بهزاد رفیعی علاوه‌بر فیلم محمد رسول الله، سال 1386 در 45 سالگی در فیلم آواز گنجشک ها نیز فعالیت داشته است. بهزاد رفیعی این‌بار با مجید مجیدی یعنی کارگردان فیلم آواز گنجشک ها و هنرمندانی چون رضا ناجی، حامدآغازی، پویا صالحی و محمدرضا شیخی همکاری داشت.

بهزاد رفیعی علاوه‌بر دستیار کارگردان به‌عنوان بازیگر، انتخاب بازیگر، نویسنده و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار بهزاد رفیعی در حرفهٔ بازیگر، فیلم باران، فیلم رنگ خدا و فیلم بچه‌های آسمان است. مهم‌ترین اثر بهزاد رفیعی در حرفهٔ انتخاب بازیگر، فیلم آواز گنجشک ها است. مهم‌ترین اثر بهزاد رفیعی در حرفهٔ نویسنده، فیلم سکوت رعنا است. مهم‌ترین اثر بهزاد رفیعی در حرفهٔ کارگردان، فیلم سکوت رعنا است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت