حمید پورآذری

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده و کارگردان، معماری

 معرفی/ بیوگرافی:

حمید پور آذری (به انگلیسی: Hamid Pourazari) هنرمند ایرانی، متولد 1347 در تهران است.

آقای حمید پورآذری متولد سال 1347 تهران، مدیر بخش نمایش‌های خارج-از-صحنه سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده‌است. وی همچنین عضو هیئت مرکزی خانه تئاتر و انجمن کارگردانان ایران بوده‌است. آثار وی در فستیوالهای مختلف بین‌المللی به اجرا درآمده. وی اثر unfinished dream را در فستیوال lift در لندن را با اتود در فضاهای عمومی شهر مانند مراکز تجاری، ایستگاه قطار و مرکز شهر لندن، در یک پارکینگ عمومی اجرا کرده‌است.

حمید پوراذری از کارگردانان نوآور تئاتر ایران با تمرکز بر تئاتر مکان-ویژه است. از نمایش‌های خارج از صحنه وی می‌توان به «دور دو فرمان» در پارکینگ دانشگاه امیرکبیر در سال 1389 اشاره کرد، این اثر را کاری بی‌سابقه در تئاتر ایران بر می‌شمرند. اثر «سال ثانیه» برگرفته از شعر الیاس علوی در فستیوال تئاتر اسپکتاکل سوئیس و زمین تنیس سعدآباد به اجرا درآمده. از آثار دیگر او می‌توان به «حسین قلی خان مردی که لب نداشت»، «دایره گچیی قفقازی» و همچنین «غولتشن‌ها» و «ژاک و اربابش» در کافه تالار اصلی تئاتر شهر اشاره کرد. او اثر «هنگامی که» را با تعدادی از مهاجران افغان در بنیاد امید مهر اجرا کرده‌است.

وی معتقد است که تئاتر تنها محدود به صحنهٔ سالن نمایش نیست، بلکه تئاتر پنجره ای در برابر ما قرار می‌دهد و منجر به پرسپکتیوی جدید و تعمیق مفاهیم برای ما و جامعه می‌شود. وی از قدرت تئاتر برای بیان ایدهٔ هنری در فضای معماری و فضاهای شهری استفاده می‌کند.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
hamidpourazari

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت