روبرت اکهارت

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

روبرت اکهارت (به ارمنی: Րոբերտ Էքհարթ‎; آلمانی: Robert Ekhart‎) هنرمند ایرانی ارمنی‌تبار، متولد 1314 در تبریز و در گذشته 1373 در لس آنجلس امریکا بود.

در سال 1314 از پدری آلمانی و مادری ارمنی در تبریز به دنیا آمد. پدرش در تبریز کارخانه داشت و در جریان اشغال ایران در شهریور 1320 و تعقیب آلمانی‌ها توسط قوای متفقین ابتدا ناپدید و کشته شد

آقای اکهارت در جوانی همراه مادرش به تهران مهاجرت کرد در 1331 هنگامی که هفده سال داشت نامش در میان خوانندگان نشریه جهان سینما دیده شد و از همان زمان خواننده نشریات سینمایی و پی گیر انتشارشان بود چندی بعد به جرگه نویسندگان نشریه ستاره سینما پیوست و در سردبیری این نشریه را به عهده گرفت با مرگ مادرش این نشریه را ترک کرد و در 1337 به آلمان رفت.

پس از آن که در رشته کارگردانی تحصیل کرد و در استودیوهای باواریا فیلم تجربیاتی اندوخت در به تهران بازگشت و استودیوی ویلا فیلم را تأسیس کرد نخستین فیلم اش را با نام شهر بزرگ در 1341 کارگردانی کرد که تهیه‌کننده‌اش بابکن آویدیسیان بود تا فیلم‌های بازو طلایی، قدرت عشق، وحشی جنگل، شیربها و تعقیب تا جهنم را نیز کارگردانی کرد از بر کار واردات فیلم‌های خارجی و توزیع فیلم در شهرستان‌ها متمرکز شد.

در سال 1356 به ایالات متحده مهاجرت کرد در سال 1373 درگذشت.

فیلم‌شناسی
شهر بزرگ
بازو طلایی
قدرت عشق (پروانه)
نعره گرگ‌ها
وحشی جنگل
شیربها
تعقیب تا جهنم

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت