اورسی مهمترین موزه نقاشی و مجسمه‌سازی جهان

Orsay museum of painting and sculpture

❂ هنرگردی❂ هنر و اماکن❂ دانشنامه مجموعه‌های هنری خارجیاورسی مهمترین موزه نقاشی و مجسمه‌سازی جهان

اورسی مهمترین موزه نقاشی و مجسمه‌سازی جهان

 درباره/معرفی:

موزه اورسی از معروف‌ترین موزه‌های پاریس و یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه‌سازی جهان است، بنای این موزه در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است. این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال‌های 1848 تا 1914 بوده آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است.
بنا بر این گزارش، مهمترین علت معروفیت این موزه به خاطر مجموعه‌های سبک امپرسیونیسم از جمله آثار «کلودمونه» و «رنوار» است. بسیاری از این آثار تا قبل از افتتاح این موزه در سال 1986 در موزه «ژودوپوم»، «موزه لوور» و «موزه ملی هنر مدرن» نگهداری می‌شود.
ساختمان این موزه در ابتدا برای ایستگاه قطار استفاده می‌شد، این بنا در سال 1939 به عنوان ایستگاه قطار جنوب غرب فرانسه مورد استفاده قرار می‌گرفت در سال 1939 به علت مناسب نبودن این بنا برای قطار‌ و سرویس تغییر کاربری داد.
در سال‌های جنگ جهانی دوم نیز قسمتی از این ساختمان به عنوان مرکز پست استفاده می‌شد. دولت فرانسه در سال 1977 تصمیم به تبدیل این بنا به موزه گرفت.
موزه اورسی در سال 1986 توسط «فرانسیس میتراند» رئیس جمهور فرانسه افتتاح شد، مساحت امروزی موزه در حدود 45 هزار متر مربع است.

• آدرس:
فرانسه / پاریس

• تلفن:
0033140494814

• وبسایت:
musee-orsay.fr

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

تور مجازی

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود