انجمن خوشنویسان ایران

Iran Calligraphers Association

انجمن خوشنویسان ایران

 درباره/معرفی:

انجمن خوشنویسان ایران از سال 1329 با همت استادان بزرگواری چون زنده یاد سید حسین میرخانی و دیگر استادان والامقام نظیر شادروانان علی اکبر کاوه، ابراهیم بوذری و سید حسن میرخانی، با اهتمام زنده یاد دکتر مهدی بیانی محقق و استاد دانشگاه و مدیریت زنده یاد خسرو زعیمی، و با همکاری وزارت فرهنگ و هنر وقت تاسیس و راه اندازی شد. در ابتدا نام کلاس‌های آزاد خوشنویسی زینت بخش این خانه عشق و دلدادگی شد و بعدها این نهاد اصیل و مردمی بنیاد نامه رسمی خود را با نام انجمن خوشنویسان ایران در تاریخ 19 شهریور ماه 1346 اخذ و فعالیت‌های درخشان و تاثیر گذار خود را پی گرفت. انجمن خوشنویسان ایران به تدریج و در آغاز دهه سوم حیات پربار خود دوره رونق و گسترش را تجربه کرد و در مواجهه با رویکرد وسیع و پرشور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اقدام به تاسیس فراگیر شعب در سراسر کشور کرد که این روند همچنان ادامه دارد.
انجمن خوشنویسان ایران پرسابقه‌ترین سازمان هنری مستقل کشور است و می‌توان گفت از نظر قدمت تشکیلاتی و فرایند تاثیر گذاری در جهان کم نظیر و در خاور میانه بی نظیر است.

• آدرس:
تهران / ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر / جنب کفش ملی / پلاک 1478 / طبقهٔ دوم / ورودی از خیابان ولیعصر / انجمن خوشنویسان تهران

• تلفن:
02122210345
02166728359
02166750601 الی 2

• وبسایت:
calligraphers.ir

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت