اگر قصد تبلیغات و معرفی برند خود و کسب و کارمان را داریم، چرا بیشتر بودجه خود را باید در تبلیغات اینترنتی قرار دهیم؟
1٫ بیشتر اجتماعی شویم
درک تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از تاثیرات شبکههای اجتماعی میباشد. در واقع یک رابطه قوی بین شبکههای اجتماعی و کسب و کارهای آنلاین وجود دارد. براساس گزارشی که توسط مدرسه کسب وکار هاروارد منتشر شده است، بیان گردیده که تاثیرات شبکههای اجتماعی برروی مشتری میتواند باعث افزایش 5درصدی فروش گردد.
برای همین هیچ شکی وجود ندارد که امروزه بیشتر کسب وکارها برای اینکه بتوانند ارتباط اجتماعی وفروش خود را بیشتر کنند، روی به تبلیغات اینترنتی در شبکههای اجتماعی آورده اند.
2٫ ایجاد ارتباط
تبلیغات اینترنتی میتواند علاوه برایجاد رابطه با مشتری، باعث وفاداری در شرکت و مشتری گردد. مشتریانی که از طریق تبلیغات اینترنی با شرکتی و فروشگاه آشنا میشوند و بعد از آن محصولاتی را خریداری میکنند، سعی میکنند که از طریق ارسال پیامهای الکترونیکی، از فروشگاه تشکر کنند. این شاید خیلی بی ارزش در نگاه اول تلقی کند ولی باید گفت میتواند گام اول در ایجاد رابطه بین فروشگاه و مشتری گردد.
3٫ افزایش دستیابی
در تبلیغات اینترنتی دیگر محدودیتی برای معرفی مکان فروشگاه خود ندارید. صاحب و مالکان وب سایت میتوانند، کالاهای خود را در کشورهای دیگر به راحتی تبلیغ کرده و به فروش برسانند. البته اگر بخواهید سایت شما در تمامی دنیا قابل رویت باشد، باید از نسخه انگلیسی استفاده کنید و همچنین روی سئو آن به خوبی فعالیت کنید. همچنین توصیه میشود که اول از همه بازارهای محلی را دریابید و سپس روی فروش خارجی تمرکز کنید.
4٫ راحتتر کردن خرید و فروش
ایجاد یک کسب وکار اینترنتی یعنی فروشگاه 24/7٫ فروشگاهی که در کل هفته 24 ساعته باز است و آماده ارائه خدمات میباشد. در واقع دیگر فروشگاهها نگران از دست رفتن مشتری در زمان تعطیلی نمی باشند.
یک مزیت دیگری که دارد این است که مشتریان نگران ساعت شلوغی نیستند و از اینکه هر موقع میتوانند خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند، احساس راحتی میکنند.
5٫ شخصی سازی
فروشگاههای اینترنتی این امکان را برای کسب وکارها ایجاد کرده است که بتوانند برای مشتریان خود یک پروفایل شخصی ایجاد نمایند تا بتوانند تاریخچه خرید و عملکرد آنها را بررسی کنند. همچنین آنها میتوانند متوجه شوند که کدام روش تبلیغات اینترنتی توانسته است باعث جلب توجه مشتری برای آنان گردد. این اطلاعات زمانی که هر فروشگاهی میخواهد یک مسابقه یا کمپینی کاملا مفید است.
6٫ کاهش هزینه
تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات فیزیکی از نظر هزینه کاملا به صرفه میباشد. دلایل زیادی برای این مساله وجود دارد که میتوان گفت نیازنداشتن به یک انبار برای نشان دادن محصولات، هزینه تبلیغات فیزیکی مانند بروشور، بنر و غیره به مراتب زیادتر از هزینه تبلیغ در اینترنت میباشد. همچنین امروزه گوگل تاکید بیشتری بر تولید محتوا کرده است، از این رو میتوان بیشتر فعالیت تبلیغاتی خود را بر تولید محتوا قرار داد.
همانطور که بیان شد، سرمایه گذاری در تبلیغات اینترنتی هدر دادن بودجه نمیباشد بلکه خود یک نوع سرمایه گذاری است که میتواند باعث گستردهتر شدن حوزه کاری و جلب مشتریان بیشتری گردد.