سنت ارسال کارت پستال به دوران حکومت ویکتوریایی در کشور انگلستان باز میگردد. در آغاز برخی از بزرگان نامههایی مینواشتند تا بتوانند در آن نامهها کریسمس را به دیگران تبریک بگویند ولی این کار نیاز به زمان بسیار زیادی داشت.
در سال 1843 میلادی یک مغازه دار بریتانیایی تبار از یک نقاش خواست تا مقداری کارت پستال برای تبریک کریسمس چاپ نماید تنها 1000 کارت با رنگ سیاه و سفید به صورت دستی رنگ و آماده شده در این کارتها یک خانواده بسیار شاد به نمایش کشیده شده بود ولی تمام این کارتها دچار یک مشکل بود، مشکلی بسیار بزرگ. تمام افراد خانواده شراب در دست داشتند و چون این کارتها نشان دهنده و رواج دهنده شراب خواری بود مورد انتقاد بساری قرار گرفت. در سال 1851 میلادی یک مغازه دار نخستین کارت پستال کریسمس که چاپی بود در آمریکا به فروش رسانید.
این کارت پستالها در اولین چاپ خود فقط جمله کریسمس مبارک را داشته اند اما در چاپهای بعدی هم طرح و هم نوشتههای به نوعی خلاقانهتر و جذابتر تغییر یافت. در این کارت پستالها بیشتر از تصاویر درختهای کاج و آدم برفیها و کلیساها و … استفاده میشد.
کارت پستال چیست؟
در دنیای امروز هم که همه ما دارای مشغلههای کاری فراوان و گوناگون هستیم و زمانی برای فراغت نداریم تا به کارهایی که شاید ضرورت کمی دارند برسیمف خوب است که همه چیز را خیلی خلاصه و جمع و جور درست کنیم تا بتوانیم به امور نه چندان ضروری ولی نسبتا مهم بپردازیم یکی از این امور نه چندان ضروری ولی نسبتا مهم برقراری یک ارتباط ساده با اطرافیانمان است.طراحی انواع کارت گارانتی، کارت تبریک، کارت دعوت، کارت پستال
جای تاسف دارد که در قرن 21 زمان خیلی کوتاه و فشرده میباشد ولی در اضای این حقیقت بسیار تلخ که زمان کوتاه است و ما برای انجام بسیاری از کارهای مهم فرصت نداریم میتوانیم همه چیز را انتخاب کرده تا بتوانیم یک محصول را خریداری و جهت برقراری ارتباط با دیگران از آن استفاده کنیم. با این شیوه میشود این کوتاهی زمان را جبران کرده و به برقراری ارتباط با دیگران پرداخت. لازم به ذکر است که این روش، روشی بسایر موثر در برقراری ارتباط میباشد. برای این مهم میتوان از یک کارت پستال با هدفها و طراحیهای گوناگون اتفاده کرد.
کارت پستالهایی با اهداف گوناگون برای قرن 21 طراحی شده است که بسیار موضوعی، هدفمند، زیبا و با خلاقیت بسیار بالا با توجه به مناسبات مختلف طراحی شده اند
لازم به ذکر است که هر کارت پستال میتواند انواع موضوعات را در نظر بیننده در حوزه بازاریابی جلوه دهد:
تداعی کننده مناسبات
تداعی کننده آداب و رسوم و سنتها هر ملیت
تداعی کننده اسطورههای هر ملیت
تداعی کننده مناظر زییای مربوط به هر کشور
….و غیرهطراحی انواع کارت گارانتی، کارت تبریک، کارت دعوت، کارت پستال
طراحی هر کارت پستال میتواند با اهداف گوناگون طراحی انجام شود:
مثل :
طراحی کارت پستال جهت دعوت افراد
طراحی کارت پستالهای سه بعدی (بیشتر جنبه زیبایی شناسی دارد)
کارت پستال یاد بود جهت اعیاد و مناسبات
و ….
که میتوان آنها را در بین کارت پستالهای جدید و قدیم دید که به طرزی زیبا و جذاب و کارآمد تهیه شده اند که هر یک در نوع خود بی نظیرند. که انواع آن را در زیر مشاهده مینمایید.