پوستر و طراحی پوستر چیست؟


پوستر‌ها صفحات کاغذی هستند که معمولاً در ابعادی بزرگ‌تر از A4 طراحی و چاپ می‌شوند ، پوستر ها بیشتر برای تبلیغات و اطلاع رسانی در محیط‌هایی که در مسیر تردد عموم مردم هستتند، مانند فروشگاه ها ، رستوران‌ها ، سالن‌های سینما و تئاتر و… ، نصب و استفاده می‌شوند.

زمانی که شما می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید و یا رخدادی را اطلاع رسانی کنید و هدف شما عموم مردم هستند ، باید مسیر‌های پر ترددی را انتخاب کنید که جمعیت زیادی از آنجا عبور می‌کنند در چنین شرایطی شما دیگر نمی‌توانید یک بنر بزرگ به جایی متصل کنید تا توجه مردم را به خود جلب کند ، در این موارد بهترین روش تبلیغ و اطلاع رسانی استفاده از پوستر است.

یکی از نکات مهم و کلیدی در طراحی پوستر این است که طراحی به صورتی باشد که مخاطب را در نگاه اول به خود جذب کند ، که این امر باعث دیده شدن محصول و یا اطلاعیه شما به صورت کامل می‌شود .

طراحی پوستر (POSTER DESIGN) به عنوان یک ابزار جهت اطلاع رسانی بوده و بنا به تعریف تخصصی پوستر یک صفحه است که بر روی سطح ایستاده نصب می گردد.

در عصر گذشته نیازهای بشر ایجاب می کرد که این سیستم به وجود آید. در حقیقت می توان پوستر را به عنوان رفع نیازهای جامعه به خاطر انتقال اطلاعات در سطح یک شهر یا روستا به وجود آمد.

طراحی پوستر در بین جنگ جهانی اول و دوم نقش بزرگی در تبلیغات در روابط عمومی جنگ ایفا نمود. به عنوان مثال آلمان نازی به واسطه همین تبلیغات روی کار آمدند بنابراین نقش پوستر در کنار دیگر رسانه های تبلیغات در تشویق جامعه بسیار مهم بوده بعد از جنگ های متعددی که از آن یاد شد.طراحی پوستر

طراحی پوستر نقش مهمی در بخش های دیگر زندگی بشر ایفا نموده .
نقش طراحی پوستر در روابط عمومی و تبلیغات :

آگاه کننده ، اطلاع رسانی ، فروشنده کالا و خدمات ، ترقیب کننده و تشویق کننده و …. می باشد . این یک حقیقت است که با ظهور ابزار جدید تبلیغاتی ، محدوده فعالیت طراحی پوستر کاهش یافته اما اگر به صورت حرفه ای به موضوع بیندیشیم ، می بینیم که جایگاه طراحی پوستر ها بسیار تخصصی و علمی شده و به عنوان یک رابط بین رسانه ها شناخته شده است.

هنگامی که صحبت از فروش محصولات و خدمات می شود، مطمئنأ عناصری که در ساخت و طراحی پوستر چه فونت ها و نوشته ها و چه تصاویر همه مشارکت دارند و وسیله ای هستند برای انتقال پیام . شایان ذکر است طراحی پوستر برای یک فعالیت تجاری ، یک فعالیت فرهنگی متفاوت است. قانون طراحی پوستر یکسان است اما تفاوت هایی نیز دارد. بنابراین با مشخص شدن موضوع ، رنگ ، متن ، عکس ها و …. می توان پوستر را دسته بندی نمود.

پوسترهای تبلیغاتی می تواند شانس هر طراح باشد چرا که مخاطبان و بازار هدف گسترده ای را پیش روی خود دارد. این به معنای آن است که یک پوستر تبلیغاتی با تعداد زیادی مخاطب سر و کار دارد و این خود یک شانس برای طراحان حرفه ای گالری لیلیت می باشد که بتوانند فرهنگ جامعه را ارتقاء دهند. این به معنای ارتقاء دانش بصری جامعه برای طراحی گرافیکی از جمله طراحی کاتالوگ و پوستر می باشد . امیدوارم مدیران بازاریابی ، مدیران برند و مدیران تبلیغات و روابط عمومی با گسترش دانش خود در حوزه ی طراحی و تبلیغات بتوانند از این ابزار ارزشمند بهره برداری نمایند.

طراحی پوستر و کسب و کار
طراحی پوستر جهت نمایش محصولات در سال های اخیر بهترین جایگزین در مورد برخی محصولات به مخاطبین می باشد. طراحی پوستر شرکتی که تولید کننده قطعات یدکی خودرو باشد و یا طراحی پوستر شرکت دوربین مدار بسته و قطعات الکترونیکی که تعداد آن ها زیاد است، بسیار مفید خواهد بود. طراحی پوستر جایگاه منحصر به فردی دارد و نمی توان آن را جایگزین همه رسانه های تبلیغاتی نمود. به عنوان مثال هرگز نمی توان طراحی پوستر را جایگزین کاتالوگ نمود.

موارد مشابه: