تبلیغات اوباما در زمان انتخابات در بازی‌های ویدیویی


ستاد تبلیغاتی اوباما تبلیغات این کاندیدا را داخل نسخه آنلاین برخی از پرفروشترین بازیهای ویدیویی قرار داده است. باراک اوباما در رقابتهای انتخاباتی اش برای ریاست جمهوری آمریکا زمینه جدیدی را برای تبلیغات تجربه کرد و موفق نیز شد.
“هالی راک وود” سخنگوی یکی از بزرگترین شرکتهای تولید بازیهای ویدیویی در گفت و گو با AFP گفت که ستاد تبلیغاتی اوباما آگهیهای ۹ بازی پرفروش از کمپانی سازنده بازیهای کامپیوتری “Electronic Arts Inc”، از بازی فوتبال “Madden 09” گرفته تا مسابقات اتومبیلرانی خیابانی “Burnout: Paradise” که در صدر بازیهای محبوب قرار دارند، فضاهای خود را به تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما اختصاص داده اند.
در این شیوه از تبلیغ …

باراک اوباما در رقابتهای انتخاباتی اش برای ریاست جمهوری آمریکا زمینه جدیدی را برای تبلیغات تجربه می کند. ستاد تبلیغاتی اوباما تبلیغات این کاندیدا را داخل نسخه آنلاین برخ از پرفروشترین بازیهای ویدیویی قرار داده است.

“هالی راک وود” سخنگوی یکی از بزرگترین شرکتهای تولید بازیهای ویدیویی در گفت و گو با AFP گفت که ستاد تبلیغاتی اوباما آگهیهای ۹ بازی پرفروش از کمپانی سازنده بازیهای کامپیوتری “Electronic Arts Inc”، از بازی فوتبال “Madden 09” گرفته تا مسابقات اتومبیلرانی خیابانی “Burnout: Paradise” که در صدر بازیهای محبوب قرار دارند، فضاهای خود را به تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما اختصاص داده اند. در این شیوه از تبلیغ، بر روی بیلبوردهای محیط بازی و دیگر محل های مناسب، تبلیغ اوباما نمایان است و بازیکنان به وسیله آنها به وب سایت های تبلیغاتی هدایت می شوند.

شرکت بازی ساز معتقد است: ایده تعبیه تبلیغات در بازیهای کامپیوتری که نسبتاً جدید به حساب می آید، فقط از ۱۸ ماه قبل آغاز شده و اوباما اولین کاندیدای ریاست جمهوری به حساب می آید که این فضاها را خریداری کرده است.
کاندیدای دمکرات‌ها قصد دارد با این اقدام، بازیگران بازیهای کامپیوتری مانند رالی، بسکتبال، هاکی روی یخ و اسکیت سواری، تصویر وی را بر روی دیوارهای محیط بازی ببینند و این چیزیست که برای آینده سیاسی هر رییس جمهوری خوبست!

بنابر این گزارش، “هالی راک وود” از مبلغ قرارداد سخنی به میان نمی آورد، اما می گوید: این تبلیغات بزودی و در اولین قدم از ۳ نوامبر در بازی آنلاین”۳۶۰ ” Xbox(کنسول بازی شرکت MicroSoft ( نیز اجرا خواهد شد.
وی اضافه می کند: در این بازی، تصویر اوباما خیابان به خیابان مشاهده می شود و با توجه به محیط بازی، بزرگی و کوچکی تصویر مورد تبلیغ تعیین شده است و امکان دارد بینندگان در جایی از بازی فقط لحظه ای او را ببینند. در این بازیها، امکانات صوتی نیز برای بازیگران تعبیه شده و بازیگران می توانند به تبلیغات صوتی نیز گوش فرا دهند.

بر اساس آمار موسسه رتبه بندی نرم افزارهای سرگرمی، اغلب کاربران بازیهای ویدیویی در آمریکا نوجوانانی هستند که به سن رای دهی رسیده اند. آخرین گزارش این موسسه نشان می دهد که میانگین سنی بازی کنندگان ۳۵ سال بوده و ۴۹ درصد آنها بین سنین ۱۸ الی ۴۹ سال هستند. تنها ۲۵ درصد بازی کنندگان زیر سن ۱۸ سال هستند.
نکته جالب توجه اینکه اوباما با وجود گسترش تبلیغاتش به بازیهای ویدیویی به عنوان پدر دو دختربچه هرگز از طرفداران وقت گذرانی های مدرن نبوده است. وی در سخنرانی اخیرش در شیکاگو والدین را تشویق کرده بود که هرچند وقت یکبار تلویزیون و بازیهای ویدیویی را خاموش کرده و برای کودکانشان کتاب بخوانند.

همچنین با نزدیک شدن به روز نهایی انتخاب رییس جمهور آینده ایالات متحده، به کارگیری تبلیغات این چنینی در بازیهای کامپیوتری اعتراض برخی بازیگران این بازیها را نیز برانگیخته است. آنان اعتقاد دارند دیگر هیچ جایی برای فراغت از سیاست برای آنان باقی نمانده است.
شاید استفاده از این نوع تبلیغات، با توجه به فراگیری استفاده از بازیهای کامپیوتری، نشانگر نامحدود بودن و گسترده شدن محیط تبلیغات به محیط های مجازی باشد.

برچسب‌های دسته‌بندی