کاراکتر یا شخصیت به موجودی خیالی در یک اثر هنری (رمان، فیلم، نمایش و…) گفته میشود که زائیدهٔ ذهن هنرمند است.
معمولأ صنعتهای مختلف جهت معرفی بهتر و همچنین به خاطر سپاری محصولات و خدمات خود به عنصری در طراحی گرافیک روی میآورند به نام کاراکتر.
این کاراکترها در ارتباط با بازار هدف در اشکال و ابعاد گوناگون ظاهر میشوند.طراحی کاراکتر
این کاراکترها میتوانند در قالب اسباب بازی ها- هیولاها- روبات، ماشین و… نمایان شوند. بدون یک کاراکتر مناسب محصولات نیاز به سرمایه گذاری بیشتری برای ماندگاری در ذهن مشتریان دارند. با استفاده از کارکترها میتوان داستانهای جالبی راجع به خدمات و محصولات ارائه داد و بدون کاراکترها این داستانها شکل نمیگیرند. در کل یک کاراکتر خوب کاراکتری است که با اطراف خود هم شکل و همسان باشد و یک کاراکتر مناسب و به یاد ماندنی، هم باید از لحاظ ظاهری جذاب باشد و توانایی این را داشته باشد که بتواند بینند را از لحاظ روحی و احساسی با موضوع مورد نظر درگیر سازد.
شما به زودی خصوصیات یک کاراکتر را میشناسید. کارکترها میتوانند زیبا، زشت، بسیار پیچیده و یا ساده باشند و خوبی کارکترها باعث میشود که آن کاراکتر را دنبال کنید و به تبع آن محصول و خدمت را نیز ببینید.
انواع کاراکترها:
کاراکتر اصلی main character
کاراکتر فرعی supporting character
کاراکتر مخالف opposing characters
کاراکتر ضعیف minor characters
موارد مورد توجه جهت انتخاب کاراکتر:
طراحی کاراکتر منطقی و احساسی؟طراحی کاراکتر
استعداد کاراکتر چیست؟
بزرگترین مشکل کاراکتر چیست؟
چه تصوری از خود دارد؟
قرار است دیگران در رابطه با آن چه تصویری داشته باشند؟
به چه چیزی احتیاج دارد؟
چه چیزی باید یاد بگیرد.
این هفت مورد شخصیت، شخصیت کاراکتر را شکل خواهد داد .
⇩
〔دیدن منابع مطالب〕