ویژگی‌های وب‌سایت‌های حرفه‌ای چیست؟

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

ویژگی‌های وب‌سایت‌های حرفه‌ای چیست؟
تعداد سایت‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و افراد و شرکت‌های زیادی مدعی طراحی سایت حرفه‌ای هستند. اما واقعا مشخصات وب سایت‌های حرفه‌ای چیست؟

سایت‌های حرفه‌ای اصولی دارند که آن‌ها را از سایت‌های معمولی متمایز می‌کنند. در واقع در طراحی سایت حرفه‌ای نکاتی از طرف طراح رعایت می‌شود که در نهایت می‌توان لقب حرفه‌ای به آن سایت داد. در این مطلب با هم مهم‌ترین خصوصیات سایت‌های حرفه‌ای را بررسی می‌کنیم:

افزایش امنیت سایت – امنیت سایت خوب – افزایش سرعت سایت – آنالیز سایت خوب – رعایت اصول رنگ بندی سایت – اصول چینش اجزاء صفحات وب سایت – مشخصات وب سایت‌های حرفه ای

شاید در گذشته برای نحوه قرار گیری اجزاء صفحات وب اصول خاصی وجود نداشت و این امر فقط به صورت سلیقه‌ای انجام می‌شد اما اکنون علم روز دنیا مشخص می‌کند که مهم‌ترین پیام شما کجا قرار بگیرد و عکس‌ها کجا باشند و… هر چه بیشتر زمان می‌گذرد این اصول نیز کامل‌تر می‌شوند اما متأسفانه همچنان در بسیاری از وب سایت‌ها دیده می‌شود که هیچ سر جای صحیح خود نیست!

همانقدر که سایت‌های اینترنتی روزانه در حال زیاد شدن هستند، هکرها و روبات‌هایی که برای نفوذ به سایت‌ها ساخته می‌شوند هم در حال افزایش هستند. وب سایت‌های معمولی به راحتی قابل نفوذ هستند به طوری که یک روبات پس از صرف مقداری زمان موفق می‌شود اطلاعات وب سایت را برای هکر ارسال کند اما طراح یک سایت حرفه‌ای امنیت سایت را به حدی بالا می‌برد که نفوذ به آن کار هر کسی نباشد. البته باید توجه داشت که بزرگترین سایت‌های دنیا هم تا کنون مورد نفوذ قرار گرفته اند و نمی‌توان گفت این کار کاملا غیر ممکن است.

تصور کنید قصد دارید از وب سایتی بازدید کنید اما هنگامی که کلید Enter را به منظور نمایش سایت می‌فشارید سایت مذکور نمایش داده نمی‌شود و شما باید منتظر بمانید تا بتوانید سایت را به صورت کامل مشاهده کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمال اینکه پس از چند ثانیه از دیدن سایت منصرف شوید و صفحه را ببندید و به سراغ سایت دیگری بروید زیاد است. علم روز دنیا می‌گوید شما فقط 7 ثانیه فرصت دارید تا سایتتان به صورت کامل نمایش داده شود و بازدیدکننده از مشاهده سایت شما منصرف نشود. افزایش سرعت سایت از اصول مهمی است که یک طراح سایت حرفه‌ای آن را رعایت می‌کند و تلاش می‌کند آن را به سریع‌ترین حالت ممکن برساند.

انتخاب رنگ‌هایی که در سایت استفاده می‌شوند هم مانند نحوه چینش اجزاء صفحات، اصول خود را دارند و فقط بر اساس سلیقه انتخاب نمی‌شوند. یک طراح سایت حرفه‌ای قطعا باید بر اصول روانشناسی رنگ‌ها آگاه باشد و آن را در پروژه‌های خود رعایت کند. در انتخاب رنگ بندی سایت اینکه پیام اصلی چیست مهم است. همچنین اینکه رنگ اصلی با چه رنگ‌هایی همخوانی دارد باید از طرف طراح رعایت شود.

نکاتی که در این مطلب مرور کردیم مهمترین معیارهای یک سایت حرفه‌ای محسوب می‌شوند، و مشخص می‌کنند که چرا تعرفه طراحی سایت حرفه‌ای با تعرفه یک سایت معمولی کمی متفاوت است. هرچند برای متمایز و تأثیر گذار شدن یک سایت نکات بیشتری باید مورد توجه قرار گیرد که در آینده به آن‌ها بیشتر خواهیم پرداخت.

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت