نوشتهٔ مختصر درباره طراحی لوگو جهت تفهیم بهتر

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نوشتهٔ مختصر درباره طراحی لوگو جهت تفهیم بهترآیا شما یک طراح لوگو هستید که به دنبال طراحی مختصر و موثر برای تضمین پروژه موفق می‌باشید؟ این مقاله در زمینه چگونگی نوشتن مختصر طراحی موثر است که برای طراحان و مشتریان مفید واقع می‌شود.
در ابتدا بسیاری می‌خواهند بدانند که طراحی مختصر به منظور داشتن یک معیار ذهنی در طراحی چیست؟ طراحی مختصر به چیزی گفته می‌شود که در آن پروژه طراحی با استفاده از تمامی اطلاعات مورد نیاز انجام می‌شود. در این روش روی نتایج و پیامدهای طراحی و همچنین اهداف کسب و کار پروژه تمرکز می‌شود. البته تلاش برای شناخت مسائل زیباشناسی از مسئولیت‌های طراح می‌باشد. همچنین روش خلاصه نویسی طراحی در درجه اول باید روی نتایج و پیامدهای طراحی و اهداف کسب و کار پروژه تمرکز می‌کنند.. این روش به شما اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه پروژه آغاز شود، دقیقا روی خواست‌های مشتریان متمرکز شوید. همچنین طراحی خوب لوگو را تضمین می‌کند. در نتیجه یک طراحی باکیفیت با در نظر داشتن نیازهای مشتریان انجام می‌شود.

چگونه نوشتن طراحی مختصر و موثر لوگو
اگر شما بتوانید به سوالات زیر به طور مفصل و منظم پاسخ دهید، 90 درصد پروژه طراحی را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید. 10 درصد دیگر را باید به سوالاتی در این زمینه اختصاص دهید.

کسب و کار شما چیست؟
اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید، این است که هر گز فرض نکنیم همه چیز را در مورد شرکت خود می‌دانیم. در واقع باید اصطلاحات مخصوص یک صنف به طور دقیق و شفاف مورد بررسی و پرسش و پاسخ قرار بگیرد.

شرکت یا سازمان شما چیست؟
شرکت شما در چه تاریخی تاسیس شده است؟
شرکت چه اهدافی را دنبال می‌کند و چرا؟
هدف کلی این پروژه طراحی لوگو چیست؟
شما چه تلاشی برای برقراری ارتباط انجام داده اید؟
آیا قصد دارید برای فروش بیشتر محصولات و خدمات اقدام کنید؟
چگونه می‌توانید از رقبای خود متفاوت عمل کنید؟
آیا می‌خواهید برای تبلیغات بر اساس روش‌های روز عمل کنید و یا سادگی را مد نظر قرار داده اید؟
نکته: در عین حال که می‌توانید از روش‌های قدیمی برای آگاه کردن مشتریان استفاده کنید، باید به روش‌های قدیمی هم برای تبلیغات توجه داشته باشید.

بازار هدف چیست؟
بازار هدف به جمعیتی گفته می‌شود که دارای ویژگی‌هایی از جمله سن، جنس، درآمد، سلیقه‌ها، دیدگاه‌ها، نگرش‌ها، اشتغال، جغرافیا، شیوه زندگی می‌باشند. برای شناخت مشتریان یا بازار هدف باید تمامی این فاکتورها مد نظر قرار بگیرد.
نکته: اگر تعداد مشتریان زیاد است، باید آن‌ها را از نظر اهمیت رتبه بندی کنید.

تصاویر مورد نیاز در طراحی لوگو
تصاویری که برای طراحی لوگو استفاده می‌شود، نباید کپی شده سایر تصاویر باشد. زیرا رعایت حقوق کپی رایت در طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد. در واقع تصویر باید متمایز و جدید باشد. اما اگر تصویرهای گذشته در نظر شما زیبا باشند، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی حرفه‌ای آن‌ها را ویرایش و اصلاح کنید. همچنین می‌توانید در کنار تصاویر، از عکس نمودار هم در مقیاس کوچک نیز استفاده کنید.

داشتن معیار ذهنی
قبل از اینکه برای طراحی لوگو آماده شوید، ابتدا باید معیار ذهنی طرح را در نظر داشته باشید. برای این کار باید چند نمونه طرح از رقبا را به خوبی بررسی کنید. این کار کمک می‌کند تا معیارهای خود را مشخص کنید.

در نظر گرفتن هزینه
در زمان طراحی لوگو باید حداکثر سرمایه را در نظر بگیرید. زیرا شما برای طراحی لوگو زمان و انرژی خود را که منابع ارزشمندی هستند، صرف می‌کنید. بنابراین باید سعی کنید لوگو را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. از سوی دیگر لوگو تنها یکبار و حتی شاید برای چندین دهه استفاده شود، در این صورت صرف هزینه بیشتر، توجیه می‌شود.

داشتن مهلت زمانی
قبل از اینکه لوگو را طراحی کنید، ابتدا زمان اتمام کار و مهلت نهایی را نیز تعیین کنید. داشتن برنامه دقیق برای طراحی لوگو اهمیت زیادی دارد. مراحل طراحی لوگو شامل مشاوره، توسعه مفهوم، طراحی و تحویل است که هر یک از این مراحل به زمان خاص خود نیاز دارند.
یک نکته مهم این است که نباید در طراحی عجله کنید. کوچکترین اشتباه می‌تواند تمام زحمت شما را به هدر دهد. در عین حال خود را تحت فشار قرار ندهید. بهتر است با صبر و حوصله کار طراحی را به اتمام برسانید.

راهنمایی برای طراح
برای یک طراح اهمیت زیادی دارد که قالب‌های متعددی را در اختیار مشتریان قرار دهد تا محدودهٔ انتخاب آن‌ها بیش‌تر شود. همینطور داشتن قالب‌های آماده هم می‌تواند در هزینه و زمان صرفه جویی کند.

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت