نکات عملی در ساخت هویت بصری یک برند تجاری – بخش دوم

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نکات عملی در ساخت هویت بصری یک برند تجاری – بخش دوم
در “بخش اول” نکاتی عملیاتی در ساخت هویت بصری یک برند تجاری مطرح شد.
در این مطلب نیز نکات دیگری در طراحی هویت بصری شرح داده می‌شود تا بتوان کتاب هویت بصری سازمانی کاملی داشت.

1٫ اطلاعات لازم در مورد لوگو
یک نکته مهم در زمان طراحی لوگو این است که بدانید چه اطلاعاتی در لوگو وجود دارد. در واقع لوگو باید حاوی مفهوم و معنی مشخصی باشد. ممکن است یک لوگو بزرگ باشد، اما بدون معنا اثر خاصی را به دنبال ندارد. در نهایت داشتن هویت بصری در نام تجاری باعث توسعه کسب و کار در نزد مخاطبان می‌شود. اگر لوگو حاوی اطلاعات معنادار باشد، مخاطب میل بیشتری برای تمرکز روی آن دارد. در این زمینه حتی رنگ هم می‌تواند نمودار پیام باشد.

2٫ استفاده از فونت‌های خاص
در زمان طراحی لوگو از نام تجاری استفاده می‌شود. در واقع تایپوگرافی بخش مهمی از پروژه طراحی لوگو می‌باشد که باید از فونت‌های خاصی در آن استفاده شود. فونت‌ها می‌توانند به انتقال لحن کمک کنند. می‌توان نوع فونت را با توجه به نام تجاری انتخاب کرد. فونت در طراحی هویت بصری

3٫ استفاده از رنگ‌های مناسب
رنگ بیش از هر چیزی در هویت بصری نام تجاری کاربرد دارد و به چشم می‌آید. رنگ یک دلبستگی روانی را در لوگو ایجاد می‌کند. رنگ‌ها هر یک خصوصیات ویژه خود را دارند. پیشنهاد می‌کنیم حداکثر از دو رنگ برای نام تجاری استفاده کنید. در زیر به معانی و مفاهیمی که رنگ‌ها به دنبال دارند، می‌پردازیم. رنگ آبی: این رنگ نشانه اعتماد است. اگر به اکثر بانک‌ها دقت کنید، برای طراحی برند تجاری از این رنگ استفاده می‌کنند. رنگ بنفش: این رنگ خلاقیت و لوکس بودن را تداعی می‌کند. بهتر است از این رنگ در حاشیه یا در متن اصلی استفاده کنید. رنگ قرمز: این رنگ جسارت و شور و حرارت را به مخاطب منتقل می‌کند. رنگ نارنجی و زرد هم به عنوان خواهران رنگ قرمز محسوب می‌شوند. رنگ سبز: این رنگ نشانه سازگاری با محیط زیست است و نماد تازگی و طراوت می‌باشد. اغلب از این رنگ برای محصولات ارگانیکی استفاده می‌شود. رنگ سیاه و سفید: این دو رنگ به لوگو اعتبار خاصی می‌بخشد. رنگ‌های سیاه و سفید اگر با هم ترکیب شوند، نوعی پیچیدگی ذهنی را در مخاطب ایجاد می‌کند. رنگ در طراحی هویت بصری

4٫ استفاده از رنگ سیاه و سفید
صرف نظر از رنگی که برای طراحی لوگو استفاده می‌کنید، باید به عناصر سبک خود هم توجه داشته باشید. در واقع برخی از لوگوها ممکن است از بهترین رنگ‌ها استفاده کرده باشند، اما زمانی که وارد مرحله چاپ می‌شوند، به خوبی نمایان نیستند. این در حالی است که رنگ سیاه و سفید می‌تواند یک انتخاب عاقلانه برای طراحی عناصر ثابت لوگو باشد.

5٫ بررسی فیدبک مخاطبان
شما می‌توانید به راحتی از طریق شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. برای مثال می‌توانید با اجرای یک مسابقه عکاسی در شبکه‌های اجتماعی، نوع خواسته،آرزوها و اندیشه مخاطبان را بررسی کنید. این سرنخ‌ها می‌تواند در طراحی هویت بصری برند تجاری به شما کمک کند.

6٫ استفاده از الگو
گاهی کمک گرفتن از الگو هم برای طراحی هویت بصری برند موثر واقع می‌شود. به این معنا که از تصاویری که به لوگوی شما مرتبط است، کمک بگیرید. تصاویری که در وبلاگ‌ها و یا رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، با کمی اصلاح و ویرایش می‌توانند در طرح شما موثر واقع شوند. استفاده متن، الگو گرفتن از نوع فونت، قالب و رنگ هم از دیگر مواردی است که می‌تواند در الگو گرفتن به شما کمک کند.

7٫ استفاده از کتاب هویت بصری برند تجاری
برخی کتاب‌هایی که در زمینه هویت بصری برند تجاری نوشته شده اند، چاره ساز هستند. اگر این کتاب‌ها را به دقت مطالعه کنید، اطلاعات دقیقی در مورد فونت، اندازه، رنگ و انواع تصویر بدست خواهید آورد. کتاب راهنمای طراحی لوگو می‌تواند رنگ‌های متناسب با فعالیت شما را نشان دهد.

8٫ اتحاد بین تیم طراحی لوگو
اگر طراحی لوگو به صورت تیمی انجام می‌شود، باید بین اعضای تیم هماهنگی کامل وجود داشته باشید. اینکه همه اعضا از هویت بصری برند تعریف یکسان داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. قالب اصلی لوگو باید با تمامی اعضا به اشتراک گذاشته شود. پس از اینکه نظرات اعضای تیم با یکدیگر هماهنگ شد، می‌توان برای طراحی کامل لوگو اقدام کرد.

9٫ انتقال حس به مخاطبان
لوگو باید بتواند احساس شما را به مخاطبان انتقال دهد. بهترین راه برای این کار، شفاف سازی در طراحی لوگو و صادق بودن است. مخاطبان به لوگوهایی اعتماد می‌کنند که صادقانه باشند. المان‌های خام و صادقانه‌ای که در لوگو استفاده می‌شود، در عین حال که اعتبار بیشتری دارند، شناخت آن‌ها هم به مراتب آسان‌تر است.

10٫ انتشار ویدئو
طبق تحقیقات شرکت فوربس بینش، بیش از 59 درصد مدیران ارشد ترجیح می‌دهند که متن‌ها را از طریق ویدئو بخوانند. بنابراین می‌توانید توضیحات لازم در مورد هویت بصری لوگو را در وب سایت منتشر کنید. یوتیوب دومین موتور جستجو در جهان است که در زمینه انتشار فیلم‌ها فعالیت دارد. شما می‌توانید ویدئوی نام تجاری خود را در این سایت منتشر کنید.

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت