فرشاد رمضانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، خواننده و نوازنده، طراح و گرافیست، موسس گروه دگردیس

 معرفی/ بیوگرافی:

فرشاد رمضانی (به انگلیسی: Farshad Ramezani) هنرمند ایرانی، متولد مهرماه 1345 در تهران است.

آقای فرشاد رمضانی فارغ التحصیل رشته گرافیک و کارگردانى بازیگرى می‌باشد.

فعالیت هنرى:

در زمینه موسیقى :
موسیقى را در 10سالگى با آموختن پیانو آغاز کرد. در15 سالگى به آموختن درام روى آورد و سرانجام در 20 سالگى با انتخاب گیتار باس راه خود را در دنیاى موسیقى ادامه داد ومدتى تحت تعلیم استاد بهمن نصرى و کوروش موحد قرار گرفت تئورى موسیقى را از بهرام دهقانیار و هارمونى را نزد استاد کامبیز روشن روان آموخت .

آواز را نزد محمدرضاصادقى و خانم هاسمیک کاراپتیان فراگرفت. ازسال 1368 با همکارى در اولین ارکستر پاپ پس از انقلاب با عنوان رودکى به خوانندگى مهرداد کاظمى به عنوانِ اولین نوازندهٔ گیتار باس که پس ازانقلاب گیتار باس را به صورت رسمی روی صحنه برد، وارد عرصه حرفه اى موسیقى شد.

از آن پس با همکارى با گروه هاى مختلف موسیقى و خوانندگانى مانند مهدى سپهر، مانى رهنما، داریوش خواجه نورى، امیر تاجیک ، محمد علیزاده، محسن یگانه، خشایار اعتمادی و… کاوه یغمایى به فعالیت حرفه اى خود در کنسرت هاى متعدد ادامه داد.

علاوه بر حفظ تداوم فعالیت حرفه اى اش به عنوان نوازنده، با گردآورى دو آلبوم در سالهاى اخیر حضور خود را به عنوان خواننده نیز به مرحله نمایش گذارده است . اولین آلبـوم او با عنوان ” شیداییِ درون 1″، در سبکِ Progressive Rock ساختـه و تنظیم ” کاوه یغمایى ” و بـراساسِ گزیده اى از اشعـارِ” فروغ فرخزاد ” و آلبوم دوم او با عنوان “شیداییِ درون 2 ” با آهنگسازیِ ” بصیر فقیه نصیرى ” و اشعارِ آن گزیده اى ازسروده هایِ ” فروغ فرخزاد “، ” سهراب سپهرى “، “یغما گلرویی”، ” هاله مشتاقی نیا ” و “بهمن بهمن دار ” است .

این آلبوم به سبک خاصی طراحی و تنظیم شده است که تا کنون نظیر آن انجام نشده است.

” د گرد یس “( Metamorphic ) نام گروهى است که از سال 1380 تاسیس کرد .

در زمینهٔ هنرهاى نمایشى و سینما:
نقش آفرینى در سریال هاى تلویزیونی
سیماى دانشگاه، خانه شمارهٔ 1+12، مردانِ آنجلس(اصحاب کهف)، سلام زندگى، ایستگاه آخر، پروانه ها مى نویسند، چهل سربازو ستارهٔ سهیل…

فیلمهای سینمایى:
نقش عشق، عروس کاغذى، رنجر، مردان آنجلس(اصحاب کهف) ستارهٔ سهیل و …

تئـاتـر:
همکارى با نمایش برخوان هفت خوان به عنوان طراح موسیقى وحرکات موزون که در جشنوارهٔ دانشجویىِ فجر در سال 1378 مقام اول را کسب نمود.

در زمینهٔ گرافیک:
تحصیل در رشتهٔ گرافیک مطبوعاتى و 2 سال فعالیت در آتلیهٔ استاد حسین حقیقى.

همکاری با ” انتشاراتِ او ” برای تولید (Audio book) کتابهای صوتی به عنوان طراح صدا، ضبط ، انتخاب وساخت موسیقی و گوینده از نمونه کارهای اخیر اوست. سه کتاب

“نیایش” اثر Don Miguel Ruiz و” استفاده از زمان و هدر دادنش” از مجموعهٔ ” فلسفه را بچشیم” اثر Michel Puech و Brigitte Labbe و” اِل” اثر دکتر ترانه وفایی از آن جمله است.
18 سال سابقهٔ تدریسِ گیتار باس ، تئوری موسیقی ، ریتم خوانی ، آوازو صدا سازی و بیان.

از جمله فعالیتهای دیگر او تدوین و صداگذاری است، که میتوان به طراحی صدا برای نمایش اتللو اثر ویلیام شکسپیر به کارگردانی حمید مظفری که در سالن شماره یک ایرانشهر و سالن اصلی تیاتر شهر اجرا شد، اشاره کرد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
farshadbass

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود