نگین صدق گویا

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

نگین بینا با نام اصلی نگین صدق گویا (به انگلیسی: Negin Sedgh Gooya) هنرمند ایرانی، متولد 8 اسفند 1349 است.

خانم نگین صدق گویا متولد 8 اسفند ماه سال 1342 در تهران یکی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی دارای مدرک کارشناسی علوم اقتصادی گرایش نظری از دانشگاه الزهرا می باشد. او خواهر شیرین بینا (بازیگر) می باشد.

شیرین بینا به دلیل اینکه خواهرش نگین نیز بازیگر است و نخواسته از شهرت خواهرش استفاده کند نام فامیل همسرش را به عنوان نام هنری خود برگزیده است.

وی نخستین بار بازیگری را با بازی در فیلم (تیک تاک) به کارگردانی محمدعلی طالبی در سال 1371 آغاز کرد. او در این فیلم با خواهرش هم بازی بود. او بازی در فیلم‌های سینمایی (زن امروز) به کارگردانی مجید قاری زاده، (واکنش پنجم) از تهمینه میلانی، (انتخاب) ساخته تورج منصوری، (زمانی برای دوست داشتن) از ابراهیم فروزش و … را در کارنامه خود دارد.

از معدود کارهای تلویزیونی صدق گویا نیز میتوان به مجموعه (به کجا چنین شتابان) به کارگردانی ابوالقاسم طالبی اشاره نمود که البته وی در این سریال نقش برجسته ای را برعهده داشت.

او همچنین در چند تله فیلم نیز نقش آفرینی کرده است. او در شهر مرند آذربایجان شرقی به دنیا آمده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
negingooya

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت