علی عمرانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، خواننده ، گوینده، نویسنده و کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

سید علی عمرانی (به انگلیسی: Ali Omrani) هنرمند ایرانی، متولد 14 تیر 1339 در بهشر استان مازندران است.

سید علی عمرانی بازیگر تئاتر و تلویزیون سینما و گویندهٔ رادیوی اهل ایران است. پدر وی سید ولی‌الله عُمرانی پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و نوازنده سازهای نی و سنتور بود. او بیش از 30 سال در عرصه رادیو فعالیت داشته و از باتجربه‌ترین‌های عرصه نمایش و حتی تلویزیون است. علی عمرانی در 30 شهریور 1392 از رادیو استعفاء داد. وی برادر محمد و رضا عمرانی است.

آقای عمرانی به عنوان بازیگر در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی به کجا چنین شتابان، جراحت، چهره به چهره، آخر بازی، ماه و خورشید و … ایفای نقش کرده‌است. از نقش‌آفرینی‌های مهم عمرانی در سینما می‌توان به بازی در نقش «برقی» در فیلم «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله که در سال 1392 ساخته و پاییز 1393 اکران شد، اشاره کرد. عمرانی همچنین به عنوان منشی صحنه در فیلم مجنون (1369) و دستیار صحنه و لباس در فیلم ابراهیم خلیل‌الله (1384) همکاری کرده‌است.

تئاتر
او در سال 1383 در نمایش شب هزار و یکم به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرده‌است. در بعضی اجراها جز نقش خودش به جای حمید فرخ‌نژاد که بیمار شده بود نقش ضحاک را نیز بازی کرده‌است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
aliomrani1960

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت