شهرام زرگر

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مجری تلویزیون، مترجم، نویسنده و کارگردان، تدریس، تهیه کنندگی

 معرفی/ بیوگرافی:

شهرام زرگر (به انگلیسی: Shahram Zargar) هنرمند ایرانی، متولد 1344 در تهران است.

آقای شهرام زرگر شاید بیشتر به‌واسطه اجراهای تلویزیونی و بازی‌هایش شناخته شود. اما اگر بخواهیم دیگر فعالیت‌های اجرایی و سمت‌هایش را بشماریم نیاز به فهرست بلند بلایی خواهیم داشت. او در زمینه‌هایی چون ترجمه، نویسندگی و کارگردانی تئاتر، تدریس، داوری جشنواره و … فعالیت داشته است. از همان ابتدا علاقه و دغدغه‌اش بیشتر در مسائل تئوری و نظری هنر بود. اما با به گفته خودش با شانس و تصادف بازیگر شد و بعد از مدتی هم این رفه بوسید و کنار گذاشت.

زرگر فارغ‌التحصیل کارشناسی بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکدهٔ سینما-تئا‌تر دانشگاه هنر است. او در دانشگاه هم‌دوره‌ای اصغر فرهادی، حمید فرخ نژاد، نغمه ثمینی و پریسا بخت آور بود. همیشه حکایت‌هایی تحت عنوان «من و اصغر» برای دانشجویانش تعریف می‌کند و می‌گوید: «دیده‌اید افراد می‌خواهند خودشان را به آدم‌های گنده بچسبانند؟ … اما شاید واقعاً در همه این سال‌های دانشجویی و برخورد‌هایی که با آقای فرهادی داشتم، سرجمع شاید 15 جمله هم با ایشان ردوبدل نکردم. علتش محجوب بودن اصغر بود و این‌که مثل ماها نیمکت‌نشین نبود. …متأسفانه من در گروه بازیگری بودم او در گروه ادبیات نمایشی.»

در سال 1373 شهرام زرگر برای اولین بار در فیلم «دل و دشنه» مقابل دوربین قرار گرفت. بعد از آن‌هم در چند اثر سینمایی همچون «ارابه مرگ»، «عقرب» و سریال‌های تلویزیونی «علی آقا 121» و «شرکت» به ایفای نقش پرداخت. اما آز آنجایی که علاقه‌ای به این حرفه نداشت، بعد سال 85 آن را کنار گذاشت. نکته جالب اینجاست او کسب جایزه بازیگری بهترین بازیگر اول مرد در جشنواره تئاتر استان تهران را هم در کارنامه خود دارد. او می‌گوید جایگاه خود را در معلمی والاتر می‌داند و ترجیح می‌دهد به‌جای بازیگری به تدریس و ترجمه بپردازد. زرگر سابقه تدریس در دانشگاه‌های تهران، هنر و معماری، آزاد تن‌کابن و چندین آموزشگاه آزاد سینما و تئاتر را دارد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود