حمیدرضا عطایی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون،

 معرفی/ بیوگرافی:

حمید رضا عطایی (به انگلیسی: Hamid Reza Ataei) هنرمند ایرانی، متولد 23 تیر 1363 در تهران است.

حمیدرضا عطایی، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «مختارنامه» فعالیت داشته است.

آقای حمیدرضا عطایی در سال 1383 برای اولین بار مقابل دوربین رفت. او پیش از این درزمینهٔ ورزش شنا و نجات‌غریق فعالیت داشته و همچنان عضو رسمی فدراسیون شنا است. یک سال قبل از آغاز تولید سریال «مختارنامه» بود که به‌صورت تصادفی سر راه داوود میرباقری قرار گرفت و بعد از انجام چند تست گریم برای نقش «سائب ابن مالک اشتر» برگزیده شد.

سائب جوانی بود غیور و جنگجو که تا آخرین لحظات در رکاب مختار ثقفی مبارزه کرد و دست از یاری وی نکشید. حالا حمیدرضا عطایی که به گفته خودش آشنایی چندانی با فضای هنر و نمایش نداشته، باید در قالب این شخصیت بزرگ تاریخی نقش‌آفرینی می‌کرد. آن‌هم در سریالی چنین باعظمت و کارگردانی حساس و نکته‌سنج.

عطایی برای ایفای این نقش مدت زیادی را به مطالعه در مورد سائب بن مالک و تاریخ نهضت مختار اختصاص داد. در کنار آن می‌بایست آمادگی فیزیکی نقش را هم پیدا می‌کرد. ازاین‌رو مدتی زیادی را هم به‌صورت فشرده تمرین سوارکاری و شمشیرزنی انجام داد.

بعد از پخش سریال شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که این اولین حضور عطایی در یک اثر نمایشی است. او از پس مأموریت صعب‌الامکان خویش به‌خوبی برآمد و سائب ابن مالک اشتر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مجموعه «مختارنامه» در میان مخاطبین و به‌خصوص جوانان شد.

بعد از پخش سریال «مختارنامه» این هنرمند جوان و مستعد با پیشنهادات زیادی مواجه شد. اما گزیده‌کاری را ترجیح داد و آهسته و پیوسته به فعالیت هنری‌اش ادامه داد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:
hamidataei23

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود