امیر جوشقانی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، دوبلور و صداپیشه، مجری و گوینده رادیو و تلویزیون

 معرفی/ بیوگرافی:

امیر جوشقانی (به انگلیسی: Amir Joshaghani) هنرمند ایرانی، متولد 27 تیر 1353 است.

آقای امیر جوشقانی متولد 27 تیرماه 1353 است‌. او در حال حاضر مجری برنامه صبح خلیج فارس از شبکه خلیج فارس به تهیه‌کنندگی پویا نامداری و مجری برنامه‌های مختلف شبکه‌های جام جم می‌باشد .دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته مهندسی صنایع می‌باشد . وی از سال 1377 با اجرای برنامه “فصل گرم” تولید شبکه سوم سیما فعالیت خود را آغاز کرد جوشقانی علاوه بر اجرای تلویزیون به نویسندگی ، بازیگری و گویندگی در رادیو تیر پرداخته همچنین از مجموعه‌های تلویزیون به ایفاء نقش در سریال‌های “خشت خام” ،”جادوی مهتاب”، “زیر گنبد کبود”، “ایران ما”، “روی خط مهر”، “حماسه مهر”، ” با شما و فصل گرم”، “ساعت به وقت جوانی” و برنامه صبحگاهی صبح‌بخیر ایران می‌باشد . او علاوه بر کار تصویر با انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم خانه سینما و واحد دوبلاژ سینما همکاری دارد.

از آثار ماندگار او در عرصه دوبله می‌توان به مجموعه‌های خارجی “عامل ناشناخته” و “کارگاه پلیس” اشاره کرد . از آثار داخلی نیز دوبله سریال “مدار صفر درجه” با مدیریت دوبلاژ آقای بهرام زند در کارنامه این هنرمند دیده می‌شود. از افتخارات امیر جوشقانی تقدیر در مراسم اختتامیه جشنواره نمایشهای رادیویی و کسب عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر و کسب عنوان بازیگر برتر رادیو می‌باشد . وی سال‌های متمادی مجری برنامه‌های چشم‌انداز و همراه ایرانیان بود و از طرف شبکه جهانی جام جم به میان ایرانیان مقیم خارج از کشور ، به کشورهای اروپایی سفر نمود.

فیلم شناسی

مجموعه تلویزیونی
خشت خام
جادوی مهتاب
زیر گنبد کبود
ایران ما
روی خط مهر
حماسه مهر
با شما و فصل گرم
ساعت به وقت جوانی
برنامه صبحگاهی “صبح بخیر ایران”
طفلان مسلم

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
amirjoshaghani

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت