شیوا بلوریان

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده، تهیه‌کننده ، کارگردان، مجری

 معرفی/ بیوگرافی:

شیوا بلوریان (به انگلیسی: Shiva Boloorian) هنرمند ایرانی، متولد 14 مهر 1358 است.

خانم شیوا بلوریان دارای مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی است. ​همچنین او دانش آموخته فیلمنامه نویسی حرفه ایی سینما نزد استاد ناصر تقوایی در حوزه هنری، دوره‌های فیلمسازی حرفه ایی از انجمن فیلمسازان جوان، همچنین گذراندن دوره کامل فیلمبرداری و کارگردانی تخصصی و فوق تخصصی سینما نزد استاد سعید پور اسماعیلی در هیلاج فیلم به مدیریت امیرشهاب رضویان می باشد.

آغاز فعالیت هنری او از دوران کودکی با صداپیشگی در رادیو در گروه خرسالان شروع شد و با رفتن به کلاسهای بازیگری کودکان، آغازی متفاوت در بازیگری تئاتر برای او رقم خورد.خیلی زود در نمایشهای کودکان و در جشنواره‌های مختلف تئاتر کودک و نوجوان با بازیهای روان و اثر گذار توانست نگاههای بسیاری را به خود جلب کند و جوایز متعددی را به دست بیاورد.او در آغاز نوجوانی در کنار بازیگری، نویسندگی و کارگردانی چندین تئاتر کودک را نیز در کارنامه کاری خود ثبت کرده است که تماما شایسته تقدیر و جایزه از جشنواره سراسری کودک و نوجوان امید شناخته شدند. کم کم نویسندگی و کارگردانی به صورت جدی به فعالیت او در تئاتر افزوده شد. کارگردانی و‌بازیگری چندین تئاتر موفق و پر جایزه همچون: شهر سوخته، نقل زنان سنگی، حدیث آصف، که در تئاتر شهر اجرا شدند روزهایی درخشان برای او در تئاتر و درفعالیت تئاتری او محسوب شد.

پس از بازی در فیلم سینمایی کمکم کن ساخته رسول ملاقلی‌پور و کاندید شدن او برای جایزه بازیگری در همین فیلم، او رسما وارد حیطه بازیگری به شکل حرفه ایی شد و تا به امروز در نمایشها، سریالها و فیلمهای متعهدی ایفای نقش کرده است. با وجود اینکه بازیگری در فیلم سینمای” کمکم کن” به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، اتفاق درخشانی در کارنامه کاری شیوابلوریان محسوب میشود اما عمده محبوبیت او‌به واسطه بازی کردن در سریالهای پر بیننده و پر طرفداری همچون “قطار ابدی“ به تهیه کنندگی بیژن بیرنگ و مسعود رسام، “روزهای زندگی” به کارگردانی سیروس مقدم، “سایه آفتاب” به کارگردانی محمدرضا آهنج، “جوانی “ به کارگردانی سعید سلطانی، ”زیر آسمان شهر3” به کارگردانی مهران غفوریان، “نقطه چین” به کارگردانی مهران مدیری و “ستاره‌های سربی” به کارگردانی محمدرضا آهنج است.

در کارنامه هنری او کارگردانی و نویسندگی چند فیلم کوتاه، مدیریت آموزشگاه سینمایی و تدریس بازیگری و کارگردانی نیز به چشم میخورد. در زمینه اجرا، اجرای برنامه‌های تلویزیونی پر مخاطب مانند دختران، یخ در بهشت، صبح بخیر ایران و شب مهتاب را از اجراهای او میتوان نام برد.

او صداپیشگی در رادیو را با برنامه “جمعه ایرانی“ ادامه داد و همچنین در زمینه تئاتر تلویزیونی بازی در چندین تئاتر تلویزیونی مانند “پنج دقیقه تا مرز”، “سکوت” ، “دروازه ساعت“ را در کارنامه هنری خود دارد.

بازی در فیلمهای تلویزیونی هم از دیگر تجربه‌های وی به شمار میرود. فیلمهایی نظیر: “ تب پنهان”، “حضور” ، “مادرم باش”، “بالا بلند”، “مادرم باش” ، “جشن وحشت” ، “اعتراف”، “بازی شبانه” ، “تکیه بر خورشید” و‌ “رها”.

او در سال 1390 ازدواج کرد حاصل این ازدواج یک فرزند دختر به نام “ نانیا ” متولد 2013 وین، و‌ یک فرزند پسر به نام “برایان” متولد 2019 که او هم متولد شهر وین در اتریش است. شیوا بلوریان هم اکنون ساکن هر دوشهر تهران و وین است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
shiva_boloorian

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت