رضا عظیمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، کمدین

 معرفی/ بیوگرافی:

رضا عظیمی (به انگلیسی: Reza Azimi) هنرمند ایرانی است.

آقای رضا عظیمی از بازی در پیام‌های بازرگانی تلویزیونی شرکت پاک به نظر مخاطبان دیده شد و با جمله معروف پاک یادت نره باعث شد که همه او را ببینند و بشناسند.

رضا عظیمی پس از آن مشهور شدن ، در عرصه بازیگری وارد شد و در آثاری همچون «ننه نقلی»، «سرت بدزد رفیق»، «مریم مقدس»، «آخرین خون» به عنوان «بازیگر»، «خواننده» حضور داشته است.

رضا عظیمی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار رضا عظیمی می‌توان به بازیگری در سریال خنده بازار، فیلم مریم مقدس و فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا اشاره کرد.

رضا عظیمی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1379 در فیلم مریم مقدس به کارگردانی شهریار بحرانی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال خنده بازار، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رضا عظیمی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون شبنم قلی‌خانی، پرویز پورحسینی، محمد کاسبی و جعفر دهقان را تجربه کرد.

رضا عظیمی در سال 1390 دورهٔ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم رضا عظیمی در این سال، بازیگری در فیلم ننه نقلی به کارگردانی پرویز صبری و سریال خنده بازار به کارگردانی شهاب عباسی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی رضا عظیمی بازی در سریال خنده بازار بوده است. رضا عظیمی سال 1390 سریال خنده بازار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با شهاب عباسی همکاری داشته است. رضا عظیمی توانست با بازی در سریال خنده بازار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مریم سرمدی، مختار سائقی، سوسن پرور و سیاوش مفیدی بر تجارب او افزود.

در این سال‌ها رضا عظیمی با هنرمندان بسیاری تجربهٔ کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رابعه اسکویی با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با رضا عظیمی داشته است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی رضا عظیمی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. رضا عظیمی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 80% آثار وی سینمایی و 20% آثارش تلویزیونی است. در واقع رضا عظیمی از مجموع 5 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم ننه نقلی، فیلم سرتو بدزد‌رفیق، فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا و فیلم مریم مقدس به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال خنده بازار بازی کرده است.

در بیوگرافی رضا عظیمی آثار مهمی وجود دارد. در واقع هر چقدر رضا عظیمی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمرهٔ بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی رضا عظیمی درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی رضا عظیمی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال خنده بازار محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی رضا عظیمی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم سرتو بدزد‌رفیق محسوب می‌شود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت