حمید ماهی صفت

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، کمدین، مجری، صداپیشه

 معرفی/ بیوگرافی:

حمید ماهی صفت (به انگلیسی: Hamid Mahisefat) هنرمند ایرانی، متولد 20 بهمن ماه سال 1338 در شیراز است.

از وی گاهی با نام پدر استند آپ کمدی ایران یاد می‌شود. وی اولین استندآپ کمدین‌ بعد از انقلاب اسلامی ایران است. او در ابتدای آغاز فعالیت خود لقب مسترسین یا مستربین ایرانی را داشت.

آقای حمیدرضا ماهی صفت متولد 20 بهمن ماه سال 1338 در شیراز است. پدری شیرازی و مادری اصفهانی دارد. دیپلم ریاضی دارد و دارای دو فرزند به نام علی و سارا است. او که به بمب خنده ایران معروف است از سال‌های نوجوانی و در اردوهای پیشاهنگی فعایت هنری خود را در زمینه لطیفه و تقلید صدا آغاز کرد و در سال 60 به صورت غیر رسمی و در سال 1376 به صورت رسمی به عنوان پیشه ادامه پیدا کرد. وی سفیر خنده ایران به اکثر کشورهای جهان بوده و لبخند بر روی لب میلیونها ایرانی در سراسر جهان نشانده است. حمیدرضا ماهی صفت در کارهای فرهنگی نیز فعالیت دارد. چاپ و نشر کتاب آموزش نماز به صورت رایگان در سراسر کشور گوشه‌ای از فعالیتهای فرهنگی ماهی صفت محسوب می‌شود که ناکنون موفق به 3 بار ثبت رکورد اهداء کتاب رایگان با تیراژ 5 میلیون جلد در گینس شده است . خیلی‌ها او را با حمید صفت خواننده رپ فارسی به دلیل تشابه اسم و قسمتی از فامیلی اشتباه می‌گیرند.

خانواده
حمید ماهی صفت متاهل و دارای دو فرزند میباشد. همچنین ایشان دارای دو خواهری به نامهای شهلا ماهی صفت و آذر ماهی صفت می‌باشد

کتاب آموزش نماز
به گفته برخی و خود وی او رکورددار اهدای رایگان کتاب آموزش نماز در دنیاست.
رکورددار اهدای کتاب‌ آموزش نماز هستم برای خنداندن مردم از جایی اجازه نمی‌گیرم

وی در این خصوص به رکوردی در سال 2015 اشاره می‌کند:
کتاب «آموزش نماز» از جمله آثار جدید من در این نمایشگاه [نمایشگاه بین‌المللی کتاب] است که با داشتن 5 میلیون جلد به دانش آموزان وطنم اهدا می‌شود که این کتاب توانسته‌است رکورددار کتاب آموزش نماز در سال 2015 باشد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
hamid_mahisefat_

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت