لاله پورکریم

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر ، خواننده-ترانه‌پرداز، بازیگر، نوازندهٔ گیتار و پیانو و تهیه‌کنندهٔ موسیقی

 معرفی/ بیوگرافی:

لاله پورکریم (به انگلیسی: Laleh Pourkarim) هنرمند ایرانی سوئدی ، متولد 20 خرداد 1361 است.

خانم لاله در سال 1982 در بندرانزلی به دنیا آمد. او تنها فرزند هوشنگ پورکریم، جامعه‌شناس اهل بندر انزلی، است. او در دوازده سالگی به سوئد مهاجرت کرد و در محله آنگرد در شهر یوتبری به مدرسه رفت. پیش از آن او مدتی در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان و شهر مینسک بلاروس زندگی می‌کرد.

مدتی در شهر تدهولم، شهری کوچک در جنوب سوئد زندگی می‌کرد. سپس این شهر را ترک کرد و به یوتبری، بزرگترین شهر سوئد پس از استکهلم، رفت. لاله در نوجوانی بود به موزیک روی آورد. با ساکسیفون شروع کرد و بعد گیتار و پیانو را آموخت. او خودش هم آهنگ را می‌سازد، هم شعرها را می‌نویسد و هم آهنگ را تنظیم می‌کند و می‌خواند. لاله به سه زبان انگلیسی، سوئدی، و فارسی می‌خواند. از آلبوم‌های او می‌توان به پرینسسور، لاله، و من و سیمون اشاره کرد.

فعالیت سینمایی
او نقش اصلی فیلم یالا یالا! ساختهٔ یوسف فارس را ایفا کرده‌است که در سال 2000 در کشورهای اروپایی اکران شد.
جوایز

لاله در سال 2005 به عنوان برندهٔ بخش‌های تهیه‌کننده، هنرمند و هنرمند جدید سال جوایز گرمیس سوئد انتخاب شد. او در 7 زمینه نامزد دریافت این جایزه بود.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
laleh

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت