جلال فاطمی

 تخصص/مهارت:

هنرپیشه، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان

 معرفی/ بیوگرافی:

جلال فاطمی (به انگلیسی: Jalal Fatemi) هنرمند ایرانی، متولد 1336 در تهران است.

فاطمی دانش‌آموختهٔ رشته فیلم و پویانمایی از مؤسسهٔ هنرهای کالیفرنیا است.
آقای جلال فاطمی فرزند جواد فاطمی و پریدخت سپهری نویسنده و خواهر شاعر و نقاش نامدار ایرانی سهراب سپهری است. او سه خواهر و یک برادر دارد. از کودکی شیفته نقاشی و فیلم بوده‌است. در سال 1354 برای ادامه تحصیل عازم آمریکا می‌شود. او دوره دبیرستان را در شهر سالت – لیک در ایالت یوتا به پایان رسانده و فارغ‌التحصیل رشته فیلم و پویانمایی از دانشگاه کل آرتس The CalArts یا مؤسسه هنرهای کالیفرنیا است که بنیانگذارش والت دیزنی می‌باشد.

کارنامه هنری
حاصل پانزده سال کار فاطمی در هالیوود، مونتاژ ده‌ها فیلم تلویزیونی، ساخت حدود صد و شصت فیلم تبلیغاتی، هفده فیلم کوتاه و مستند، بیش از چهل کلیپ موسیقی و یک تله فیلم سینمایی با نام نوزاد اتمی The Nuclear Baby است که نامزد بهترین فیلم و بهترین مونتاژ تلویزیونی از جشنواره هیوستون در سال 1990 میلادی شد. فاطمی در اوایل سال‌های هفتاد خورشیدی با ایده ساخت فیلم و تبلیغات تلویزیونی به ایران آمد. یک سال بعد، شرکت رسانه پویا توسط او، جعفر فاطمی و جمشید اردلان تأسیس شد و در مدتی کوتاه به جرگه موفقترین شرکت‌های تبلیغاتی و خدمات دیجیتالی سینمای ایران پیوست. فاطمی در سال 1384 با فیلم بالابلند کار در سینما را آغاز کرد.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:
jalalfatemi_jayfate

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود