محمدرضا ایرانی ملک‌کیان

MohammadReza Irani Molk Kian

محمدرضا ایرانی ملک‌کیان

 تخصص/مهارت:

طراح و نقاش، هنرهای تجسمی

 معرفی/ بیوگرافی:

محمدرضا ایرانی مُلکِ کیان (به انگلیسی: MohammadReza Irani Molk Kian) هنرمند ایرانی، متولد 28 فروردین 1333 در تبریز و درگذشته 15 شهریور 1373 در تهران بود.

آقای محمدرضا ایرانی طراح و نقاش معاصر ایرانی است. در سال 1333، در تبریز دیده به جهان گشود. در سال 1359 موفق به اخذ لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. پس از تحصیل، به تدریس طراحی در هنرستان هنرهای زیبای میرک تبریز پرداخت و در نمایشگاه‌های متعددی آثارش را به نمایش گذاشت. محمدرضا ایرانی، در سال 1373 بر اثر سانحه تصادف، درگذشت.

زندگی‌نامه او به همراه آثارش در دو کتاب با نام‌های «شور نقاشی: زندگی و آثار برگزیدهٔ محمدرضا ایرانی» و «شوق طراحی: طراحی‌های محمدرضا ایرانی» منتشر شده است.

نمایشگاه‌ها
1360- شرکت در نمایشگاه گروهی نقاشی، نگارخانه مانی، تبریز، ایران.
1364- برپایی نخستین نمایشگاه آثار، مونیخ، آلمان.
1367- برپایی نمایشگاه انفرادی، استانبول، ترکیه.
1369- شرکت در نمایشگاه گروهی، تالار مقبرهالشعرا، تبریز، ایران.
1370- شرکت در نمایشگاه آثار برگزیدهٔ نقاشان ایرانی، باکو، جمهوری آذربایجان.
1370- شرکت در اولین نمایشگاه دوسالانه نقاشی ایران، موزهٔ هنرهای معاصر، تهران، ایران.
1372- شرکت در دومین نمایشگاه دوسالانه نقاشی ایران، موزهٔ هنرهای معاصر، تهران، ایران. در این نمایشگاه، اثری از هنرمند با عنوان گاوچران ، توسط موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شده و در مجموعهٔ آن موزه نگهداری می‌شود.
1373- برگزاری نمایشگاهی از آثار برگزیدهٔ محمدرضا ایرانی، تالار مقبرهالشعرا، تبریز، ایران. این نمایشگاه توسط همسرش به مناسبت چهلمین روز درگذشت هنرمند برپا شده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:
صفحه در ویکی‌پدیا

• اینستاگرام:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت