کیوان مهجور

 تخصص/مهارت:

نقاشی

 معرفی/ بیوگرافی:

کیوان مهجور در شهر تاریخی اصفهان به دنیا آمد و در همان شهر بزرگ شد به همین دلیل از نوجوانی به فرهنگ گسترده و چندگانه تاریخ و هنرکهن علاقمند شد.
او نزد استادان نقاشی مینیاتور ایرانی به عنوان مینیاتوریست تعلیم دید.
با وجود ظاهر مدرن آثارش منابع نقاشی مینیاتور در عناصر اجرا و طراحی آثار او کاملا مشهود است.
طراحی‌های کیوان مهجور روایی و داستانی هستند. آن‌ها چهره‌های انسانی را با شخصیت‌های اسطوره‌ای و اشکال نمادین ترکیب می‌کنند. طرح‌های سنتی نقش عربی و خوشنویسی در آن‌ها به کار رفته است.
از نظر تاریخی عملکرد کتیبه‌های خوشنویسی که در طراحی‌ها و نقاشی‌های ایرانی به کار می‌رود به هدف‌هایی زیبایی شناسی و آموزشی کمک می‌کنند.
در حالی که طرح‌ها و متون طراحی‌های آقای کیوان مهجور غیر قابل درک هستند اما شاید مهم تراز آن شیوه‌ای باشد که متن‌ها در فضاهای تصویری و خالی قرار گرفته و به آن‌ها معنا می‌بخشند.
کیوان مهجور در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه پهلوی شیراز فارغ التحصیل شد. او 5 سال در فرهنگسرای نیاوران تهران فعالیت داشت و سپس در سال 1979 انتشاراتی و کتابفروشی ” کتاب آزاد” را تاسیس کرد.
مهجور در سال 1981 به مونترال، کانادا نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان سخنران فعال در باره فرهنگ و بشر دوستی جامعه ایرانی خارج از کشور فعالیت دارد.
او در دو سال اخیر شروع به برگزاری نمایشگاه از آثارش کرده است. آثار او در مونترال و تورنتو با استقبال خوبی روبه رو شده است.

• آدرس:

• تلفن:

• وبسایت:

• ایمیل:

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

بیوگرافی

★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت