شرکت سهامی فرش ایران

Iran Carpet Joint Stock Company

❂ هنرگردی❂ هنر و لوازم❂ فرش، قالی و قالیچهشرکت سهامی فرش ایران

شرکت سهامی فرش ایران
تهران / خیابان فردوسی شمالی / روبروی خیابان نوفل لوشاتو / پلاک 357

 درباره/معرفی:

در طول سالیان متمادی فرش دستباف به عنوان یک کالای ممتاز صادراتی، پس از نفت یکی از منابع مهم تامین درآمدهای ارزی کشور، محسوب میگردید. به یقین در فهرست صادرات غیرنفتی ایران کمتر کالایی را می‌توان یافت که مانند فرش دستباف از مزیت نسبی و گاه بی‌مانندی در بازارهای بین‌المللی برخوردار باشد.
از دهه اول قرن بیستم تا سال 1314 انحصار فعالیتهای فرش دستباف ایران در اختیار تعدادی از کمپانیهای خارجی، قرار داشت لیکن در 14 بهمن ماه 1314، بنابه دستور دولت وقت اختیارات انجام فعالیت‌های تولید و تجارت فرش ایران از شرکت مذکور خلع ید و کلیه وظایف و اختیارات آن به شرکت سهامی فرش ایران واگذار شد. بدین‌ترتیب شرکت مذکور از آن تاریخ به بعد بعنوان یک شرکت دولتی دست اندرکار آموزش، ترویج، تولید و توسعه تجارت فرش دستباف بوده است .این شرکت در سال 1392 به بانک تجارت واگذار شد. شرکت سهامی فرش ایران به لحاظ تجارب و جامعیتی که در حوزه قالیبلفی کسب نموده تاکنون توانسته است به فراخور توانایی‌های خود در جهت احیاء و اعتلای هنر صنعت فرش ایران، حفظ ارزشهای سنتی و ویژگیهای اجرایی، بازسازی طرحها و نقشه‌های اصیل ایرانی، و تربیت و اشتغال هزاران نفر قالیباف، در سراسر کشور قدمهای موثری بردارد.

• آدرس:
تهران / خیابان فردوسی شمالی / روبروی خیابان نوفل لوشاتو / پلاک 357

• تلفن:
66708232
66705236

• وبسایت:
irancarpet.ir

• ایمیل:
info@irancarpet.ir

• رویدادهای جاری:

📅 درحال حاضر رویدادی موجود نمی‌باشد

• کد QR:

📲 جهت دسترسی سریع و اشتراک‌گذاری آسان، این کد را با تلفن‌های هوشمند اسکن نمائید

قابل توجه

قابل توجه: این صفحه بصورت بازنشر شده است. درصورت لزوم به تغییر یا حذف، لطفاً درخواست خود را طبق «قوانین و مقررات پلتفرم لیلیت»، از طریق بخش «تماس با ما» اعلام نمائید، تا در اسرع وقت توسط بخش تحریریه موردبررسی و اقدام مقتضی قرارگیرد.

درباره






★ lilit-chat

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت